GGD Utrecht

ggd_utrecht.jpg
GGD regio Utrecht (GGDrU) is de gemeentelijke gezondheidsdienst van de 26 gemeenten in de regio Utrecht. Gezondheid en preventie zijn de sleutelwoorden in alles wat wij doen. De GGD is er om de volksgezondheid in het werkgebied te beschermen en te bevorderen. Daarbij zetten we ons vooral in op maatregelen die de gezondheid van grote delen van de bevolking en risicogroepen beschermen en bevorderen. Zoals preventieve maatregelen als vaccinaties, onderzoek naar de gezondheid van grote groepen mensen (www.ggdatlas.nl) of publieksvoorlichting over gezondheidsrisico’s als ongezonde voeding en roken (www.ggdru.nl/versterkjegezondheid). Een ander voorbeeld is de Jeugdgezondheidszorg (JGZ), die samen met ouders/verzorgers de gezondheid, groei en ontwikkeling van kinderen volgt.

Bij de totstandkoming van het Renswoudse sport & vitaliteitsakkoord heeft GGDrU meegedacht en advies gegeven. In één van de projecten van dit akkoord, de gezinsaanpak voor kinderen met overgewicht, zal de JGZ actief betrokken zijn. Door kinderen met overgewicht te signaleren en toe te leiden naar goede ondersteuning.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!